Ondernemers Ede Centrum op bushokjes

 

EDE In bushokjes op verschillende locaties in Ede zijn de komende weken posters te zien met markante portretten van Edese centrumondernemers. Tegelijkertijd zijn op de website en social media de verhalen van deze ondernemers te lezen. De portretten en verhalen maken onderdeel uit van een nieuwe campagne in Ede Centrum en zijn grotendeels gemaakt door Marjolein Derksen en Marijke Steenbergen, leden van het E-team.

Het E-team wordt gevormd door een viertal Edese bewoners die door middel van foto’s, video’s, vlogs en blogs de verhalen van Ede Centrum onder de aandacht brengen via diverse kanalen en media. ,,Die verhalen zijn voornamelijk afkomstig van de ondernemers die in het centrum gevestigd en actief zijn. Zij zijn immers de reden dat mensen naar het centrum komen”, aldus het E-team in een persbericht. ,,Met de herfst en daarmee het drukste seizoen in aantocht ging het E-team op pad om de ondernemers van Ede centrum in het zonnetje te zetten.”

De rode draad in de verhalen is de vindingrijkheid, veelzijdigheid en veerkracht van de centrumondernemers. ,,Hun creativiteit en ondernemerszin hebben voor groei van het centrum gezorgd en het centrum gemaakt tot wat het nu is.”

CAMPAGNE De komende twee weken krijgen zestien ondernemers de kans om meer van zichzelf te laten zien. Acht in de eerste week en nog eens acht in de week daarna. ,,Alle ondernemers in het centrum kregen vooraf de kans om zich aan te melden voor de campagne”, legt het E-team uit. ,,Voorwaarde om geselecteerd te worden was om in een enthousiaste aanmeldingsmail aan te geven wat het unieke verhaal van de winkel of horecagelegenheid was. De ondernemers waren zeer enthousiast en reageerden in groten getale. Dat leverde een schat aan interessante informatie op. Vanwege het aantal aanmeldingen en de hoeveelheid content die dit heeft opgeleverd, overweegt de organisatie om de campagne in een later stadium nog eens te herhalen.”

De campagne is bedacht door gebiedsmarketingbureau Urban Solutions, in opdracht van de Stichting Binnenstadsmanagement Ede en de gemeente Ede. Samen met Marjolein Derksen (fotograaf) en Marijke Steenbergen (journalist) van het E-team is hier uitvoering aan gegeven. Een professionele Edese fotograaf heeft Marjolein en Marijke begeleid in het maken van de pakkende portretten. Het E-team wordt verder begeleid door Luc Enting, regisseur van de natuurfilm Wild en tevens woonachtig in Ede.

INFORMATIE Meer informatie over Ede Centrum en de campagne is te vinden op https://www.edecentrum.nl/ede-vertelt. Of neem een kijkje op Instagram/edevertelt en/of facebook.com/edecentrum/.

 

0 reacties

Pin It on Pinterest